< Terug naar cursusaanbod

Financieel beheer en optimale rendabiliteit voor zorgondernemers

Direct aanmelden

Planning

Startdatum
24-02-2022
Locatie
Gent - De Punt
Tijd
09:00 - 17:00 UUR

Inhoud

Iedere therapeut die als zelfstandige in het beroep stapt, doet dat met zo goed als geen voorkennis op het vlak van financieel beheer, boekhouding of fiscaliteit. Al snel stel je vast dat dit gebrek aan inzicht en kunde je parten speelt in je groei als zorgondernemer.

Wil je alle kansen benutten en meer uit de vele uren hard werken halen? Dan zijn er een paar belangrijke principes die je gewoon moet kennen en die je een antwoord zullen bieden op essentiële vraagstukken.

Deze opleiding doorloopt de verschillende (mogelijke) fases in de evolutie van startend (kinesi)therapeut tot volwaardige zorgondernemer. Zo staan we stil bij de verschillende aandachtspunten waar je in elk van die fases rekening mee moet houden vanuit het financieel-fiscaal standpunt.
Topics die aan bod zullen komen zijn oa.

  • Wanneer en waarom moet je overstappen van een eenmanszaak naar een vennootschap?
  • Welk type vennootschap is voor jou het meest interessant?
  • Hoe krijg ik een duidelijk zicht op mijn inkomsten en uitgaven.
  • Van huren naar kopen van een eigen woning en/of praktijkruimte
  • Mogelijke vormen van samenwerken met andere collega’s en/of andere (para)medici binnen een groepspraktijk
  • Hoe kan je andere activiteiten uitbouwen (buiten RIZIV nomenclatuur)
  • Hoe bereid je je voor op een exit en op je pensioen?

Professionaliseren in de zorg doe je best in goede samenwerking met je boekhouder. In deze opleiding reiken we inzichten, kennis en tools aan waarmee je zelf een beter zicht krijgt op je cijfers. Zo zal je voortaan veel beter in staat zijn om met je boekhouder te gaan overleggen en hem/haar aan te sturen in functie van jouw plannen.

Leerdoelen

  • Maak van je boekhouder je CFO – samenwerken met je boekhouder om een volgende fase van je professionele ontwikkeling te plannen.
  • Ken en begrijp de verschillen tussen werken binnen een eenmanszaak versus werken binnen een vennootschap
  • Wat zijn de verschillende vennootschapsvormen met bijhorende voor- en nadelen
  • Mogelijkheden inzake investeringen in privé en/of professioneel vastgoed
  • Mogelijkheden en valkuilen van samenwerkingsverbanden
  • Zicht krijgen op kapitaalopbouw en een goede pensioenplanning.                      

Docent

Ann Vanbergen

Ann Vanbergen is docent accountancy aan de UC Leuven Limburg, accountant en founder Checked & Balanced. Hierin breng ze meer dan 30 jaar ervaring samen als docent, dossierbeheerder in accountancykantoren, finance & controle in grote internationale groepen én ondernemer. Met Checked & Balanced ondersteunt ze (zorg)ondernemers in het financiële aspect van het uitbouwen van hun zaak. Ann Vanbergen vindt haar ‘drive’ door ervoor te zorgen dat ondernemers controle hebben over hun financiën, zij kunnen communiceren met hun boekhouder en daardoor vertrouwen vinden om volop voor hun ondernemersdromen te gaan.

Doelgroep

Kinesitherapeuten en andere (para)medici

Prijs

280€ excl btw, 30% korting indien betaling met KMO-Portefeuille

Inbegrepen

Syllabus, financiële werkdocumenten, lunch en koffiepauzes.

 

© Copyright 2021 - SmartEducation
Chat openen
1
Hallo!
Voor heel veel vragen kan je terecht op de FAQ-pagina op onze website.
Antwoord niet gevonden? Laat het ons zeker weten, wij helpen je graag verder!