< Terug naar cursusaanbod

Financieel gezond samenwerken : Van (solo)zorgpraktijk tot (multi)zorgonderneming

Direct aanmelden

Planning

Startdatum
02-12-2024
Locatie
Leuven - Novotel
Tijd
09:00 - 17:00
Bijeenkomsten

Inhoud

Je bent zorgberoeper die met veel passie maar ook echt hard werkt in een (eigen) bloeiende praktijk. Je gaat iedere dag vol voor het verlenen van de best mogelijke zorg, maar je staat tijdens schaarse vrije uurtjes ook wel eens stil bij volgende prangende vragen:

  • Hoe lang blijf ik aan dit tempo verder werken?   
  • Blijf ik dit doen tot aan mijn pensioen?
  • Wil ik mijn praktijk (nog) verder uitbouwen, (nieuwe) medewerkers aantrekken?
  • Zijn er alternatieven voor de ‘klassieke’ samenwerkingsovereenkomsten met medewerkers?
  • Hoe kan ik vermijden dat goeie, gemotiveerde medewerkers de praktijk verlaten en een eigen praktijk starten?
  • Is het voor mij als medewerker interessant om mijn schouders te zetten onder de uitbouw van deze praktijk, in plaats van een eigen praktijk te starten?
  • Hoe kan ik (op termijn) mijn praktijk klaarmaken om over te dragen aan de juiste overnemer(s)?
  • Hoe kan ik mij voorbereiden om op termijn de praktijk waar ik nu werk als medewerker, over te nemen?

Tijdens deze opleidingsdag houden we verschillende scenario’s tegen het licht. We lichten dit toe zowel vanuit het standpunt van de eigenaar van de praktijk als vanuit het standpunt van de ambitieuze medewerker. Daarbij gaan we de harde cijfers niet uit de weg. Bij ieder scenario wordt ook het financiële plaatje uitgewerkt en uitgebreid besproken. Zo zal je je eigen situatie zonder twijfel hierin herkennen en heel concreet terugkoppeling mogen verwachten!

Leerdoelen

  • Zicht krijgen op de verschillende mogelijkheden om een (solo)praktijk om te vormen tot een echte zorgonderneming.
  • Mogelijke samenwerkingsvormen tussen praktijkeigenaar en praktijkmedewerkers doorgronden.
  • Inzicht krijgen in het financiële plaatje van verschillende scenario’s voor het uitbouwen van een praktijk.
  • Zicht krijgen op het opbouwen van een rendabele zorgonderneming op langere termijn, en deze klaarstomen voor overdracht naar de volgende generatie.    

Docent

Ann Vanbergen

Ann Vanbergen is docent accountancy aan de UC Leuven Limburg, accountant en founder Checked & Balanced. Hierin brengt ze meer dan 30 jaar ervaring samen als docent, dossierbeheerder in accountancykantoren, finance & controle in grote internationale groepen én ondernemer. Met Checked & Balanced ondersteunt ze (zorg)ondernemers in het financiële aspect van het uitbouwen van hun zaak. Ann Vanbergen vindt haar ‘drive’ door ervoor te zorgen dat ondernemers controle hebben over hun financiën, zij kunnen communiceren met hun boekhouder en daardoor vertrouwen vinden om volop voor hun ondernemersdromen te gaan.

Doelgroep

Kinesitherapeuten en andere (para)medici

Accreditatie

Pro-Q Kine 14 ptn (ethische, socio-economische en organisatorische aspecten) (max 14 NE per jaar)

Prijs

340€ excl. btw, 30% korting indien betaling met KMO-Portefeuille (bij uw aanvraag dient u te opteren voor het thema 'bedrijfsstrategie')

Inbegrepen

Syllabus, financiële werkdocumenten, lunch en koffiepauzes.

Extra info

Chat openen
1
Hallo!
Voor heel veel vragen kan je terecht op de FAQ-pagina op onze website.
Antwoord niet gevonden? Laat het ons zeker weten, wij helpen je graag verder!