< Terug naar cursusaanbod

Digitaal groeiplan voor je praktijk - Framework For Growth

Direct aanmelden

Planning

Startdatum
31-05-2024
Locatie
Leuven - Novotel
Tijd
09:00 - 17:00
Bijeenkomsten

Inhoud

Als kinesitherapeut en/of zorgprofessional worden we steeds meer richting digitalisering getrokken. Er zijn tegenwoordig zoveel digitale opportuniteiten dat het een must is voor iedereen om dit zo goed mogelijk te integreren in de praktijk.
Tijdens deze opleidingsdag overlopen we de essentiële (technische) ingrediënten én recepten waar je als praktijkhouder mee aan de slag moet als het jouw doel is om een stevige praktijk te bouwen. Centraal daarin staat het communiceren met patiënten, via digitale tools en platformen. Door dit beter te beheersen geef je jezelf veel meer kansen om een sterk verhaal te schrijven!

Op volgende aspecten zoomen we in:

  • Wat is het voordeel van een consistent framework als model om mijn praktijk te doen groeien in omvang en/of in kwaliteit
  • Hoe geef ik het verhaal van mijn praktijk weer in een attractieve website, die goed scoort in Google en past bij de look&feel van mijn praktijk
  • Hoe ga ik aan de slag met social media en communiceer ik digitaal met mijn patiënten en omgeving
  • Hoe laat ik mijn praktijk groeien met vb groepslessen en hoe pak ik dit praktisch aan.
  • Welke digitale tools zijn laagdrempelig in gebruik en een absolute meerwaarde voor mijn praktijk

In deze opleidingsdag richten we ons tot therapeuten/praktijken die al actief bezig zijn met deze materie en die naar het next level willen gaan, door het totaalplaatje te kennen. Maar evenzeer tot  therapeuten/praktijken die een nieuw verhaal willen schrijven (branding), die groeiplannen willen opstarten of versnellen, …
Kortom, voor iedere therapeut die het goed voor heeft mijn zijn/haar praktijk en zijn/haar patiënten.

Leerdoelen

  • Begrijpen hoe A Framework For Growth werkt en hoe het toegepast kan worden.
  • Website-optimalisatie en conversie vaardigheden ontwikkelen.
  • Leads effectief omzetten in klanten/patiënten met een stappenplan.
  • E-mail marketingstrategieën verbeteren voor betere resultaten.
  • Social media-kracht en beperkingen begrijpen voor branding.

Docent

Jo Deferm

Jo Deferm is een ondernemer en digitaal expert met meer dan 20 jaar ervaring in digitale innovatie. Hij is de oprichter van BoardX, een organisatie die surfvakanties organiseert, en co-founder van Webhero, een bedrijf dat betaalbare websites en webshops bouwt voor zelfstandigen en kleine ondernemingen. Jo heeft een klare blik op het digitale landschap waarin zorgprofessionals steeds meer met te maken krijgen (website, social media, mogelijkheden AI,...) Jo is een creatieve, hands-on en positieve persoonlijkheid die geen enkele kans onbenut laat.

Doelgroep

Kinesitherapeuten en andere (para)medici

Accreditatie

PQK - 14 ptn (Ethische, socio-economische en organisatorische aspecten (max 14 NE per jaar)

Prijs

340€ excl btw, 30% korting indien betaling met KMO-Portefeuille (bij uw aanvraag dient u te opteren voor het thema 'bedrijfsstrategie')

Inbegrepen

Syllabus, lunch en koffiepauzes.

Programma

Deel 1: Kennismaken met de 4 stappen van het framework

In dit eerste dagdeel zal Jo Deferm deelnemers vertrouwd maken met de essentiële elementen van 'A Framework For Growth', met de nadruk op de vier stappen: Attract, Convert, Close en Manage. Deelnemers zullen begrijpen hoe deze stappen samenwerken om groei te stimuleren en zullen concrete inzichten opdoen om dit framework op hun eigen praktijk toe te passen.

Deel 2: Website optimalisaties en conversie

Het tweede dagdeel staat in het teken van website-optimalisatie en het omzetten van anonieme bezoekers in waardevolle contacten of patiënten. Jo Deferm zal dieper ingaan op effectieve strategieën voor het optimaliseren van websites en zal deelnemers begeleiden bij het begrijpen van conversieprocessen. Via praktische oefeningen zullen deelnemers leren hoe ze hun online aanwezigheid kunnen verbeteren en waardevolle leads kunnen genereren.

Deel 3: Van contacten naar omzet en efficiënte marketing

Tijdens dit derde dagdeel zal Jo Deferm het proces bespreken van het omzetten van leads naar daadwerkelijke omzet. Hij zal een gedetailleerd stappenplan presenteren voor het op de markt brengen van groepslessen en waardevolle strategieën voor e-mailmarketing delen. Deelnemers krijgen de kans om hun eigen marketingstrategieën te ontwikkelen.

Deel 4: Content marketing en social media voor branding en personal branding

In het laatste dagdeel wordt de focus gelegd op content marketing en social media als krachtige instrumenten voor branding en personal branding. Deelnemers zullen niet alleen het potentieel, maar ook de zwakke punten van social media ontdekken.

© Copyright 2024 - SmartEducation
Chat openen
1
Hallo!
Voor heel veel vragen kan je terecht op de FAQ-pagina op onze website.
Antwoord niet gevonden? Laat het ons zeker weten, wij helpen je graag verder!